מנהיגות - רודולף ג'וליאני

הספר "מנהיגות" של רודולף ג'וליאני הוא ספר ביוגרפי על מנהיג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, שאירוע הפיגוע במגדלי התאומים הוא האירוע הטראומטי שדרכו יצא לרובינו להיחשף אליו. בספר מתאר ג'וליאני מספר עקרונות מנהיגותיים שהובילו אותו להצלחות חסרות תקדים בעיקר בהתמודדות עם הפיגוע ולפני כן בהורדת אחוזי הפשיעה בעיר. הספר מפרט עקרונות מנהיגותיים שהובילו אותו בדרכו ואני רוצה להאיר שלושה עקרונות מרכזיים שיכולים לשמש אותנו בדרכינו המנהיגותית ויכולים להיות אבן בוחן להערכת מנהיגים ומנהלים - בעבודה, בספורט, בפוליטיקה. איפה שאתם תבחרו.
העקרון הראשון הוא הקיפו את עצמכם באנשים טובים.
השקיעו מחשבה ובידקו מספר מועמדים לכל תפקיד. האנשים שאיתכם הם מפתח מרכזי בדרך להצלחה. להיות בתפקיד מנהיגותי משמעותו להסכים להיות בענווה, לבדוק מהן נקודות החולשה העצמיות שלנו ועל פיהן (!) לבחור אנשי צוות בעלי נקודות עוצמה שישלימו אותנו.
האם כך פועלים המנהיגים סביבכם? האם כך אתם פועלים?
העקרון השני והמשמעותי ביותר בעיני הוא: גבשו לעצמכם אמונות ושדרו אותן. במנהיגות לא בהכרח נדרשת הסכמה כללית מאחורי כל פעולה של המנהיג.ה. מה שחשוב הוא האמונות בבסיס הפעולות. ישנם שלושה שלבים חיוניים בנושא האמונות: הראשון הוא קודם כל לגבש לעצמכם את האמונות. השני, לשדר את האמונות שגיבשתם. השלב השלישי הוא לפעול בהתאם לאמונות. יש שיכנו זאת "יושרה", אחרים אולי יחברו את העקרון הזה למנהיגות האותנטית שבמהותה המנהיגים פועלים בהלימה מלאה למי שהם ולמה שהם מאמינים בו.
אתם מכירים מנהיגים כאלו? אם כן לכו אחריהם! אם לא, אל תתלוננו- תהיו כאלה!
העקרון השלישי הוא היווכחו בדברים במו עיניכם.
מדהים לראות איך ג'וליאני היה שם, פיזית, בכל המקומות שבהם התרחשו האירועים. ההגעה המיידית שלו לגראנד זירו היא הדוגמה המובהקת לכך. אבל יש דוגמאות נוספות. למשל בערב שבו נכנס לתפקיד נורו שני שוטרים ובשעה 3 לפנות בוקר הוא הגיע לבית החולים להיוכח במצבם ובמה שאירע.
למה?
כדי להיות שם,
כדי להנהיג וכדי לנהל מקרוב,
כדי לראות את הדברים במו עיניו.
כדי להימנע חלילה ממצב של ניתוק ממה שמתרחש,
כדי למנוע מצב שבו ההחלטות שהוא מקבל אינן מסתמכות רק על דיווחים ונתונים מעובדים אלא מהמציאות המוחשית שפגש.
כדי לתת לאנשים הרגשה שהמנהיג נמצא שם בקו הראשון ובכך להפיג מעט מהפחד שאולי עלול לבצבץ באנשים שנדרשים לטפל בעצמם באירועים בשטח.
וכך, כשקורה אירוע הוא ממהר להגיע אליו.
האם גם המנהיגים שאתם ניגשים לאירועים כשהם קורים? האם המנהיגים שלכם הם כאלה?

יפה.. אם הגעתם עד לכאן עברתם את שלושת העקרונות ומגיע לכם בונוס! עקרון רביעי.
הבונוס הוא הבטיחו פחות וספקו יותר.
על פי ג'וליאני מנהיג חייב לנהל לא רק את התוצאות, אלא גם את הציפיות. לתפיסתו, על המנהיגים לדייק ככל האפשר בתחזיות שלהם, ואם הם עלולים לטעות, רצוי שיטעו לצד ההבטחה הקטנה יותר.
האם המנהיגים שלנו הם כאלה? מבטיחים פחות ומספקים יותר? האם אתם כאלה?
*כל האמור לעיל מבוסס על הספר "מנהיגות" ואין בו כוונה להביע עמדה פוליטית כזאת או אחרת. המסקנות, אם יש לכם כאלו- עליכם!*

מעוניינים להאזין לבלוג? כנסו
בתמונה אנדרטת מגדלי התאומים
התמונה מתוך אתר unsplah וצולמה על ידי  Kirby Kizuki

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם