ספר מנהיגות וניהול - פיתוח מנהיגות דרך ידע "מנהיגות בדרך הכוכב"

במשך שנים אני עסוקה בשאלות עצמיות ומחפשת תובנות מנהיגותיות על עצמי ועל העולם, אבל יש שאלה מרכזית אחת שמלווה אותי כמעט באופן קבוע: 

איך מפתחים מנהיגות באנשים? כלומר איך מתפתחת מנהיגות באנשים ומה אפשר לעשות כדי לזרז ולחזק את התהליך?

אני סבורה שבכל אחד ואחת מאיתנו יש גרעין מנהיגותי, סוג של זרע או פוטנציאל מנהיגותי שבתנאים ובסביבה המתאימים הוא יפרח ויתממש. אבל מהם התנאים האלו? איזו סביבה נדרשת? אילו תהליכי הכשרה, הדרכה והתפתחות נדרשים כדי לפתח מנהיגות באחרים?

לאחר חריש עמוק במאמרים, בהרצאות, בסדנאות ובספרים בשילוב ניסיון בתהליכי פיתוח מנהיגות אני מזהה שישה מרכיבים שעוזרים לפתח מנהיגות באחרים. 

מהם ששת המרכיבים האלו? יופי ששאלתם, אני מפרטת עליהם בספר שלי "מנהיגות בדרך הכוכב" ומזמינה אתכם להעמיק בהם דרך קריאת הספר. אבל, לא אשאיר אתכם בלי מרכיב אחד והוא מרכיב הידע.

כדי לפתח בעצמנו ובאחרים את המנהיגות אנחנו נדרשים לידע, נדרשת מאיתנו למידה של תוכן, למשל להכיר מודלים מנהיגותיים, לקרוא על מנהיגים או לצפות בסרטים על מנהיגות ומנהיגים. הידע החדש שאנחנו פוגשים בתהליכי פיתוח מנהיגות עוזר לנו לגבש תפיסה ומשפיע הלכה למעשה על ההתנהגות שלנו. והרי זהו בדיוק תהליך למידה - תהליך של שינוי תפיסתי שמוביל לשינוי התנהגותי, כלומר לשינוי מנהיגותי.

מכיוון שפיתוח מנהיגות הוא בליבת מרחב התשוקה שלי אני עושה את זה באופן טבעי ביום יום, למשל כשאני צופה בסדרה המצוינת "האחת" על לוחמי צוות האוויר במלחמת יום כיפור (מומלץ בחום!!!), אני לא יכולה שלא לבחון את ההתנהגות ואת השיח בסדרה מתוך פריזמה של מנהיגות. אבל גם מי שזו לא התשוקה שלו יכול להשתמש במפגש עם הידע המנהיגותי - בין אם הוא תיאורטי ובין אם הוא ביוגרפי, על מנת להרחיב את הלמידה שלו בתחום המנהיגות.

שילוב של ידע תיאורטי או ביוגרפי בהכשרות ובתהליכי פיתוח מנהיגות, למשל בתוכניות לפיתוח מנהלים או מפקדים הוא מרכיב אחד שעוזר לנו לענות על השאלה - איך מפתחים מנהיגות באנשים?

מעבר לכך אני סבורה שקריאה של תוכן מנהיגותי בדגש על ספרי מנהיגות מעניקה לנו פריזמה מעמיקה ומפגש אינטימי שלנו עם עצמינו דרך הספר, וזהו מפגש ייחודי שלא מתרחש בתהליכי למידה אחרים. זהו מפגש שדורש מאיתנו סבלנות, חשיבה עצמית, עיכול של תוכן ותהליך שלעיתים מאפשרים לשינוי להתרחש בצורה נכונה יותר עבורנו. הקריאה לרוב מאפשרת מפגש בקצב מותאם עם ידע קודם שצברנו ועם שאלות שאולי לא ידענו שקיימות בתוכנו.

זאת בדיוק מטרתו של הספר "מנהיגות בדרך הכוכב", להפגיש אותנו עם ידע מנהיגותי ועם עצמכם, להעמיק במרכיב הידע המנהיגותי כחלק מתהליכי התפתחות אישיים ומנהיגותיים ולאפשר לנו מרחב ותנאים טובים יותר לממש את גרעין הפוטנציאל המנהיגותי שממילא קיים בנו.  

אם אתם מחפשים דרך נוספת להעמיק את הפיתוח האישי והמנהיגותי בכם או באחרים - במנהלים שלכם, בילדים שלכם, בסביבה שלכם, אתם מוזמנים לעשות את הצעד הראשון בדרך הכוכב ולהזמין את הספר. 

הספר מתאים כתשורה למנהלים, לסיום תוכניות פיתוח מנהלים או מפקדים, להורים, למורים, למנחים ולאנשי פיתוח מנהיגות והדרכה שמחפשים להעמיק את הלמידה בעצמם ובאחרים.

להזמנת הספר לחצו כאן

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם