מה הקשר בין קבלת החלטות של מנכ"ל בארגון לבין קבלת החלטות של שוער העומד בפני בעיטת פנדל?

 

אני אוהבת שבירת מיתוסים, זה תמיד מעניין ופותח את הראש. אז קבלו כמה שבירות מיתוסים על תפקיד המנכ"ל/ית וגם מה הקשר בין קבלת החלטות של מנכ"לים לבין קבלת החלטות של שוערים העומדים בפני בעיטת פנדל?

פרק מצוין בפודקאסט של HBR On Leadership מביא אסופה של תובנות לגבי מנהיגותם של מנכ"לים בחברות שונות, אספתי חלק מהם והנה קישור לפרק המלא

1.     1. מנכ"לים רבים לא סיימו קולג' והצלחה בלימודים לא קשורה להצלחה בתפקיד ואינה מנבאת הצלחה בתפקיד המנכ"ל, זכרו זאת.

2.  2. כישלונות - בורדים נוטים להעסיק מנכ"לים שטעו ואף חוו כישלון קיצוני בתפקידם שלמשל הוביל לפיטורים וכד'. ההשערה היא שבורדים מחפשים אנשים בעלי חוסן, אנשים שחוו כישלונות וקמו מהם, שהתמודדו עם קשיים ואתגרים, כי הרי בשביל זה הם מחפשים מנכ"ל/ית, לא? אל תפחדו מכישלונות או מטעויות, זה מה שבונה את החוסן ואת הניסיון שלכם

3.  3. יש יותר מנכ"לים אינטרוורטים (מופנמים) מאשר אקסטרוורטים (מוחצנים). אבל, וזה חשוב, מדובר בהתנהגות שניתן לסגל ולא בתכונה מולדת

4.   4. הכישורים הנדרשים ממנכ"לים לתהליך הגיוס שלהם שונים מאלו הנדרשים מהם למהלך התפקיד. למען האמת זהו ממצא מתסכל שמדגיש שאין הלימה בין הצלחה בתהליך הגיוס לבין הצלחה בתפקיד. לדוגמה מרכיב של ביטחון עצמי נמצא חשוב בגיוס אבל הוא לא משפיע על אפקטיביות ביצוע התפקיד של מנכ"לים..

5.    5. מהירות קבלת החלטות - זהו מרכיב קריטי שמשפיע על הצלחת הארגון. נדרש ממנכ"לים לקבל החלטות מהירות כשיש בידיהם רק כ- 70% המידע הנדרש כדי לקבל את ההחלטה. אם מנכ"לים יחכו שיהיה להם 90% מהמידע, קצב ההחלטות שלהם יהיה פשוט איטי מידי ויעכב את הארגון.

בהקשר הזה, המראיינת בפודקאסט משתמשת במטאפורה מדהימה של שוער העומד בפני בעיטת פנדל. סטטיסטית הסיכוי לעצור פנדל גדל כשהשוער פשוט מנחש לאיזה כיוון יבעט הבועט ויזנק מהר מבלי לחכות לראות לאיזה כיוון באמת הבועט יבעט.

האינסטינקט הטבעי הוא כמובן לחכות ולראות לאיזה כיוון יבחר הבועט לבעוט, אבל ההמתנה הקטנה הזאת מפחיתה דרמטית את הסיכוי שהשוער יעצור את הכדור. אינטואיציה ו"ניחוש" שמבוססים על ידע וניסיון קודם וקיים הם אשכרה כלים ניהוליים חשובים בעידן של ימינו, בו שבו הקצב מהיר כל כך.

את התובנות האלו אספתי מתוך האזנה לחצי פרק בערך..אז תראו לכם כמה ידע מרתק עוד יש שם



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם