מה מגדיר אותי?

 

מה מגדיר אותי?
במשך שנים עבדתי מאוד קשה להשיג הישגים, לצבור הצלחות ולהרגיש שאני "מתקדמת" בחיים דרך טייטלים חיצוניים.
אחרי שהבנתי שאני במרדף ועצרתי לחשוב מה אני באמת אוהבת לעשות ולמה אני רוצה להשיג הישגים, התחלתי לעשות עבודה עמוקה על התודעה שלי כך שלא תחשוב שכל הישג חיצוני או מטרה שהשגתי - מגדירים אותי ואת הערך שלי.
עבודה של שנים השתלמה והיום אני מבינה שמה שהשגתי או לא השגתי בחיים לא מגדיר אותי. יותר מזה – כמה כסף יש לי, באיזה בית אני גרה, באיזו עבודה אני עובדת, כמה ילדים יש לי, באיזה רכב אני נוהגת וכו', זה הכל חשוב ובסדר להתעסק בזה אבל זה לא מה שמגדיר את מי שאני, זה לא אומר עליי כלום והכי חשוב – זה לא מה שעושה אותי מאושרת. כלומר ההישג הוא מרגש לכמה רגעים, אבל הסיפוק שבהישג עובר מהר מאוד, לפעמים עד כדי כמה שניות.
השבוע נפגשתי עם חבר ותיק, לאט לאט השיחה הלכה עמוק, נגענו במשברים שחווינו ובאירועים כואבים שנאלצנו להתמודד איתם, ביחד ולחוד. שאלתי אותו מה הוא לקח ממשבר משמעותי שחווה. הוא ענה שהוא למד "לחבק את הכישלון" ואז יצא לו המשפט הזה:
"למדתי שהכישלון לא מגדיר אותי".
בום!
שנים אני עסוקה בלזקק את ההבנה שלי לכך שההצלחות או ההישגים לא מגדירים אותי והנה הוא נותן לי זווית אחרת להתבונן עליה ומוסיף לי עוד תובנה שאומרת שגם הכישלון לא אומר עליי כלום בעצם.
פעם חזרתי מביקור אצל חברה ואחרי נסיעה ארוכה בכניסה לשכונה הורדתי את הוויז מהנייד ובאתי לחייג לאבא שלי, לחצתי "א" ובטרם הספקתי ללחוץ על "אבוש" עצרה אותי ניידת משטרה על נגיעה בטלפון. כמה תסכול ואכזבה עצמית שהציפו אותי באותו הרגע, איזו בושה, איך אני! קצינה, רב סרן בחיל האוויר, בביה"ס לפיקוד ומנהיגות, חוטפת דו"ח ממשטרה צבאית.
התבוננתי על הסיפור הזה מכמה זוויות בחיי, אבל השבוע אותו חבר האיר לי שאוקיי נניח וקיבלתי דו"ח, או טעיתי, או נכשלתי, או עשיתי משהו שאסור לעשות – האם זה אומר שאני בנאדם לא טוב, שאני כישלון, שאני לא שווה יותר? לא.
זה אומר שטעיתי, שעשיתי משהו שאסור, שבמקרה מסוים נכשלתי. זהו. המהות שלי, מי שאני, הערך שלי כאדם לא עולה ולא יורד אם הצלחתי או אם נכשלתי.
לסיום השיחה הוא נתן לי עוד משפט מחץ אחרון:
"לא ההצלחה או הכישלון הם שמגדירים אותי, אלא האופן שבו התמודדתי עם ההצלחה או עם הכישלון". כמה חוכמה, כמה עומק.
בתמונה אני ב- flow מושלם מעבירה את ה"כוכב להתפתחות אישית" שהוא זיקוק התובנות שצברתי בתהליכי התפתחות אישיים ועוזר לי כל פעם להבין מחדש ששום דבר חיצוני לא מגדיר את הערך שלי. תודה ל מיכל פשין על הצילום ועל שהתעקשה שאחלוק את הידע שלי.




תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם