נטוורקינג בעידן של ריחוק חברתי

השבוע הקשבתי להרצאה של זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס על נטוורקינג (זאת ההרצאה). שתי תובנות מעניינות שלקחתי מההרצאה: 

1. הוא מדבר על נטוורקינג ככלי שמאפשר לממש את האחריות שלנו כמנהלים. 

למה? 

כיוון שכשאנחנו מקבלים משימה או פרויקט, אנחנו מקבלים איתה אחריות, אבל לא את כל הסמכות ולכן אנחנו נדרשים להניע אחרים, שבכלל אינם כפופים לנו, על מנת להצליח במשימות שלנו. הנטוורקינג הוא כלי מרכזי שמאפשר לנו להצליח בזה.

2. התובנה השנייה המעניינת היא שהנטוורקינג היא עבודה חשובה ולא דחופה והיא בגדר תשתית לעבודה משותפת אפשרית בעתיד. 

זאת תובנה סופר משמעותית כי היא בעצם מדגישה כמה חשוב ליצור חיבורים עם קולגות ואנשים בכלל כדי ליצור תשתית כמה שיותר רחבה שתהיה פוטנציאל לקידום אינטרסים עתידיים. 

נטוורקינג לא מתעסק באיזו טובה מיידית שאני רוצה לבקש ממישהו אחר, לכן היא מחייבת אותנו להיות קודם כל קשובים ומתעניינים במי שעומד מולינו, להיות כאלה שמחפשים דווקא איך לעזור לאחרים. 

הדבר המהותי בנטוורקינג הוא קודם כל מה אני מעניקה ונותנת, ולא מה אני מקבלת! המחויבות בנטוורקינג נוצרת כאשר אני פשוט מעניקה, זאת החוכמה בנטווקרינג - הנתינה.

לכן שלבי הנטוורקינג כוללים קודם כל הכרות, ופה צריך להיות אקטיביים, למשל בכנסים, בפגישות וכו, ואחר כך לייצר מהלך של נתינה. אז נוצרת המחוייבות.

כל זה טוב ויפה כשיש פגישות וכנסים וכשאנחנו מסתובבים בכל מיני מקומות. אבל מה קורה כשעובדים מהבית? או כשהפגישות נערכות מרחוק?

עד הקורונה הייתי מגיעה למטה שלי בקריה לפחות פעם בשבועיים, זאת הייתה הזדמנות שלי לקפוץ לקולגות, לשתות קפה עם ההוא שאחראי על תקציבים, זאת שעוסקת בכוח אדם, מפקד שאני עובדת איתו על פרוייקט ועוד. עכשו התדירות ירדה מאוד, כי העדיפות היא לעשות מה שאפשר מרחוק.

אז מה כן עושים כדי לתחזק את הנטוורקינג?? כמה דברים: 

1. קודם כל מודעים לזה שפוטנציאל הנטוורקינג קטן ושחייבים להשקיע בו את הזמן, ממש לשים זמן ביומן להתקשר לקולגות ולעסוק בנטוורקינג, פשוט מהסיבה שההזדמנויות האקראיות שהיינו רגילים אליהם פחתו מאוד. 

2. משתמשים בנטוורקינג דיגיטלי - בפייסבוק, בקבוצות מקצועיות, עולים למפגשים וירטואלים ומשתמשים בהם כמקפצה להכיר למשל את המשתתפים בצ'אט או את המרצה או את מוביל.ת המפגש.

3. אמרנו שמהות הנטוורקינג היא נתינה - תקופת הקורונה מייצרת הרבה יותר הזדמנויות לתת וליצור שותפויות, למשל כ- JV ברכש משותף, בשיתוף בידע שנצבר, בעזרה סביב יכולות שיש לנו ולאחרים אין ועוד..

נסו לזהות מה אתם יכולים *לתת*, דווקא בתקופה הזאת, ותראו שדווקא בעידן של ריחוק, רשת הקשרים שלכם יכולה להתרחב.

בעקבות הפוסט הזה לקחתי את הרעיון של נטוורקינג בתקופת ריחוק חברתי ועשיתי ממנו פודקאסט קצר במסגרת העבודה שלי, מוזמנים להאזין.

בתמונה אני וקירקפטריק (הבן) בכנס ATD לפני כחמש שנים, כשיצא לי לראשונה לחוות נטוורקינג חוצה יבשות בארה"ב (סליחה על האיכות הירודה של התמונה.. בכל זאת אייפון 4..)



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם