מה משתקף לי?

אני אחרי שבוע חופש שאמנם היה אינטנסיבי עם המשפחה אבל איפשר לי גם לצלול עמוק אל עצמי ולבדוק קצת מה קורה שם.

תוסיפו לזה שקראתי השבוע ספר של דיפאק צ'ופרה (כוחם של צירופי מקרים), כן ההוא מהמדיטציות בוואטספ של 21 יום לשפע וכל זה.. 

פלוס נכנסנו לחודש אלול, שלצד פוסטים של חדשות רעות יש ניצוצות של פוסטים עם משמעות הסליחות ושאר התכנים הקשורים להתבוננות עצמית בחודש הזה..

והנה ככה לצד ים, בריכה, קומזיץ ושאר הנאות שלא כוללות חו"ל, הגעתי לשבוע רוחני במיוחד.

מה למדתי בשבוע רוחני כזה?

התובנה שאיפיינה את השבוע הזה קשורה להבנה שכולנו מחוברים. אוקיי אני לא מחדשת לכם נכון? דיברנו על זה בקורונה ובעוד מלא הזדמנויות, אבל השבוע הבנתי את זה באיזה עומק אחר.

הבנתי שכשמישהו מולי מעצבן אותי, מבאס אותי, מעורר בי גועל, עצבים.. כל הרגשות הג'יפה האלה, כן? מה שאני צריכה לעשות זה פשוט להיזכר בזה שהדבר המעצבן הזה באדם שמולי, זה קיים גם בי במובן מסוים, אחרת לא הייתי רואה את זה בו!

תראו, זאת מהפכה, באמת, זה רעיון שאם כולנו איכשהו נבין אותו, זה לא רק שנתעצבן פחות, אלא שבאמת יהיו פה חיים הרבה יותר נהדרים, אפילו יותר ממה שיש לנו עכשו;)

תקראו לי תמימה, אופטימית ללא תקנה, רוחנית מנותקת, לויודעת מה שבא לכם, רק תזכרו שאם ראיתם משהו במישהו אחר סימן שהוא קיים בצורה מסוימת או באיזשהו אופן גם בכם.

נניח אם אני מבינה שחברה שמתרחקת ממני בעצם מביעה משהו שהוא גם אני, זה פתאום מחבר אותי אליה בצורה אחרת, בהבנה, בסליחה.

אם נחבר את הרעיון הזה למנהיגות - אין מנהיג.ה ללא מונהגים ואין מונהגים ללא מנהיג.ה. חייבים חיבור כלשהו. המונהגים, ובעצם כל מערכות היחסים של המנהיג.ה, הם כלי עבור המנהיגים להבין מה ההתקדמות הנדרשת בהתפתחות המנהיגותית שלהם.

עכשו יכולים מתנגדי השלטון הנוכחי להגיד לי שהמנהיגים שלנו צריכים להסתכל מה קורה בעם ולהשתנות.

אבל, ויש פה אבל גדול, גם מה שאנחנו, כמונהגים, רואים במנהיגים שלנו, זאת ההשתקפות שלנו. זה הולך ביחד. לכן גם אנחנו כמונהגים בעצם נדרשים להפוך למנהיגים, לא רק במובן של להיות מעורבים, אולי לפעול לשינוי, להפגין (בעד או נגד.. לא תופסת פה צד) וכו'.. 

אלא במובן העצמי הפנימי העמוק - 

לשאול את עצמינו האם זה שראיתי משהו מעצבן במנהיג.ה שלי לא אומר בעצם שזה משהו שקיים בי? ושאני צריכה קודם לשנות בעצמי?(המנהיג.ה שלי זה יכול להיות הבוס.ית שלי, לא חייב להיות ביביגנץמיקיזוהרמירירגבוכו). 

השבוע הייתה לי שיחה עם יעלה, אחיינית שרופת סוסים שיש לה מלא ניסיון בעבודה עם סוסים. זה הדהים אותי שהיא השתמשה במונח "להנהיג את הסוס" כשהסבירה לי שהסוס קולט בעצם כל מה שהמנהיג.ה שלו.ה מרגיש.ה ופועל בהתאם. איזה שיקוף מדהים זה של סוס למנהיג.ה שלו. 

עם סוסים זה קל כי הפידבק מיידי וברור, למשל אתה רוצה שהסוס יזוז אבל הוא לא זז.. עם אנשים זה יותר מתוחכם ודורש תשומת לב מיוחדת בלזהות את השיקוף, לראות אותו ולהיות מוכנים להגיד שזה שיקוף ולשאול באיזה אופן זה נמצא בי? 

בתמונה משפחה שמנסה להנהיג סוסים, לאט לאט למדנו..



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם