האם המחשבה באמת מייצרת מציאות?

 

הרעיון של מחשבה מייצרת מציאות לעיתים נתפס כרעיון רוחני שלעיתים מייצר התנגדות וחוסר הסכמה מכיוון שהוא מנותק מהיגיון- איך מחשבה (בניגוד לעשייה) יכולה להשפיע על המציאות ולשנות אותה??
ניסוי מדהים שערך חוקר המוח פסקואל ליאונה מתואר בספר "המוח הגמיש" של נורמן דוידג' כך:
פסקואל ליאונה חילק קבוצת אנשים שלא למדו מימיהם לנגן בפסנתר לשתי קבוצות ולימד אותם רצף של צלילים.
בקבוצה אחת, קבוצת "האימון המחשבתי", הנבדקים ישבו מול מקלדת של פסנתר לשעתיים ביום במשך חמישה ימים ו*דמיינו* שהם מנגנים את רצף הצלילים ושומעים את המנגינה.
בקבוצה השנייה, קבוצת "האימון הפיזי", הנבדקים ניגנו ממש את רצף הצלילים למשך שעתיים ביום במשך חמישה ימים.
בשתי הקבוצות מופה מוחם של הנבדקים לפני הניסוי, במהלכו ולאחריו ולאחר חמישה ימים נתבקשו שתי הקבוצות לנגן את רצף הצלילים ומחשב מדד את דיוק הביצוע שלהם.
האם נמצאו הבדלים בין הקבוצות?
נמצא שמוחם של הנבדקים בשתי הקבוצות השתנה בדיוק באותה המידה! מוחם של נבדקי שתי הקבוצות עבר שינויים פיזיים במערכת המוטורית באותה מידה! אפילו שקבוצת האימון המחשבתי רק דמיינה את הנגינה ולא ניגנה באמת!
ואיך היה דיוק הביצוע?
קבוצת האימון הפיזי הראתה דיוק רב יותר בביצוע, אך נמצא שאימון פיזי של שעתיים בלבד(!) הספיק לקבוצת האימון המחשבתי להגיע לאותה מידת הדיוק בביצוע כמו של קבוצת האימון הפיזי.
הניסוי הזה מראה עד כמה מדהים הוא כוח הדמיון שלנו, במקרה הזה בהקשר של למידה של מיומנות מוטורית.
אבל הניסוי הזה גם מוכיח שמחשבות שאנחנו מחליטים לשתול במוחינו יכולות להביא לשינוי ממשי במפת המוח שלנו ולכן גם בהתנהגות שלנו.
אז אם אתם חושבים משהו על העולם, על עצמכם, על אחרים או לחלופין חושבים ש"אי אפשר" או ש"ככה זה". תחשבו שוב!
לא רק בגלל שהעמדה המנהיגותית שאולי בחרנו להיות בה מביאה איתה את הציפייה מאיתנו להביא לשינוי או להשיג לפעמים את הבלתי אפשרי, אלא פשוט כי באמת המחשבה עצמה היא שבסופו של דבר הקובעת ושינוי המחשבה מוביל באמת לשינוי במציאות, שינוי שמתחיל פיזית במוח ואחר כך מקרין החוצה.
תחשבו על זה..



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם