כשיש ספק - אין ספק!

פוסט לאנשים שבאמת רוצים להתקדם בחיים

האימרה הזאת "כשיש ספק אין ספק" היא אימרה שנחשפתי אליה בצבא. בגדול המשמעות שלה היא להחמיר, ללכת לחומרה. למשל אם אני לא בטוחה לגבי משך הזמן שבו נחשפתי לחולה קורונה מאומת ולא בטוח שהיינו שנינו עם מסיכות- אז יש ספק, ואם יש ספק- אין ספק! נכנסים לבידוד ולא לוקחים סיכונים, פועלים לחומרה וככה בטוח מצליחים לשמור על הבריאות, נכון? החיים הובילו אותי למקום פנימי שבו כמעט תמיד יצוץ אצלי ספק לגבי היכולות שלי לעשות משהו, כמעט תמיד יבצבץ ספק לגבי האם זה המקום שלי, האם זה משהו שאני יכולה לעשות, מספיק טובה בו וכו'.

אז החלטתי לאמץ את המשפט הזה שאם "יש ספק אין ספק" כי הוא הגיוני ועובד נגיד בצבא ובהקשרים של בטיחות או ביטחון, אז למה לא לאמץ אותו גם במקומות אחרים? במקומות אחרים בחיים הוא תופס כיוון קצת שונה, משמעות כזאת שאומרת שבמקום להאמין לספק, במקום ללכת עם זה שיש ספק ולכן נגיד להימנע מהפעולה שלגביה יש לי ספק, אני מחליטה לחסל את הספק- כי אם יש ספק- אין ספק!

כבר אמרנו שזו הדרך הבטוחה ביותר להצליח, כי בעיקרון יש בה הכי פחות סיכונים, כבר הדגמנו את זה למעלה בדוגמה עם החשיפה לחולה, אז אם למשל יש לי ספק לגבי היכולת שלי נגיד להיות מעניינת ובעלת ערך בפודקאסט שגולן Golan Oliel מזמין אותי להשתתף בו, לסיים את הדוקטורט שלי, או להצליח בהרצאה שאני מעבירה, או בדיון, במשימה, בפרויקט..לא משנה מה. אם אנקוט בגישה הבטוחה שאם יש ספק אין ספק, אז גם אם לא אצליח לסיים את הדוקטורט, או שתצא לי הרצאה צ'יקמוק, זה לא נורא, מקסימום "הייתי שבועיים בבידוד", העיקר שהספק נמחק..כי אם אין ספק הסיכוי להצלחה הוא וודאי!

בתמונה אני וגולן ב"דיבור עצמי", שעה על מנהיגות ומודעות עצמית. האזנה מועילה!




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם