איך תכינו את המנהיגות שלכם בכניסה לתפקיד חדש?

אחת האהבות הגדולות שלי היא לדבר כשמולי ניצב מיקרופון. את האהבה הזו גיליתי כשהייתי סטודנטית ולקחתי קורס רדיו שבמסגרתו ערכתי, הפקתי ושידרתי כמה עשרות תוכניות ברדיו 106FM של האוניברסיטה העברית בירושלים. אחרי שסיימתי את הקורס כל כך התלהבתי מהעניין הזה של רדיו שהמשכתי להתנדב ולשדר עוד עשרות תוכניות ובהן אירחתי אומנים רבים.

כשעו"ד הולי שוורץ פנתה אליי והציעה להקליט תוכנית רדיו על מנהיגות ברור שמיד אמרתי כן. גם תוכנית רדיו וגם לדבר על מנהיגות? איך אוכל לסרב לזה..

אז הנה כמה טיפים שדיברתי עליהם בתוכנית לגבי איך אתם יכולים לפתח את המנהיגות שלכם בדגש על הכנה לכניסה לארגון ותפקיד חדש:

1. לימדו את התחום -  קיראו, האזינו לפודקאסטים וצפו בסרטונים בנושא מנהיגות. הרשת מוצפת בתכנים מדהימים בנושא הזה. כל מה שצריך זה קצת לחפש ולהעמיק את הידע בתחום. 

2. התנסו ביכולות המבטאות את המנהיגות שלכם - למשל, עמידה מול קהל, כושר שכנוע וכולי. התרגול יכול להתרחש בכל מקום - במפגשים חברתיים ומשפחתיים ואפילו ברחוב כשאנחנו ערים לאיזו התרחשות שנמצא לנכון להיות מעורבים בה. 

3. עיבדו על תחושת המסוגלות שלכם - לעיתים יש לנו את הידע וגם את היכולות והמיומנויות אבל חסרים לנו הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות. התנסות כמו יוזמה וקידום רעיונות במשפחה ובחוג החברתי או במרחב קהילתי/התנדבותי או אחר נוסכים בנו את הביטחון ומחזקים את תחושת המסוגלות.

4. פתחו את המודעות העצמית - נסו לחשוב על אופני הפעולה שלכם, זהו חוזקות וחולשות, כתבו במחברת אישית עיבוד על ההתנהגויות, המחשבות והרגשות שלכם. תהליכי רפלקציה והתבוננות עצמית הם הבסיס לפיתוח ולחיזוק הזהות המנהיגותית שלנו. 

5. בדקו עם עצמכם איזה סוג של מנהיג אתם שואפים להיות - איך עושים את זה? שאלו את עצמכם מהם הערכים שמובילים אתכם, לאיזה מנהל/ת אתם רוצים לְהִדָּמוֹת. מיהי אותה דמות מנהיגותית אידיאלית שתרצו להיות. עצם החשיבה בנושא עוזרת להתנהג ולפעול בהלימה לאותה תפיסה ואידיאל שנבחר לעצמנו. 

6. הכירו את ערכי הארגון שאליו אתם נכנסים - הכרות, העמקה וחיבור מקדים לארגון שאליו אתם נכנסים יכולים לעזור לכם להרגיש שייכים מהר יותר ולתפוס עמדה מנהיגותית וביטחון במקום שלכם. 

רוצים הרחבות ודוגמאות? האזינו לתוכנית המלאה "כי אני חייל" ששודרה ברדיו סול 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם