למה אנחנו לומדים בדרך הקשה?

 "צורך בניגודים יש לך רק כאן. ניגודים והבדלים הם עזרי לימוד נחוצים, שכן באמצעותם אתה לומד ממה להימנע ולמה לשאוף"  קורס בניסים, עמוד 207‪

אני נזכרת איך בתחילת דרכי כשרק התחלתי להתעסק עם ההתפתחות האישית שלי למדתי להשתמש ביכולת המופלאה של קבלת המציאות כפי שהיא ולאחר מכן לשהות ברגש שעולה בי לאור קבלת המציאות. אחרי שהבנתי ויישמתי את העניין הזה בחיים שלי חשבתי שהנה מעכשיו המציאות תשתנה ולא יהיו לי יותר בעיות או קונפליקטים. הרגשתי שהבנתי את החיים ואני כל כך טובה בזה שאני כבר יכולה ללמד אחרים.

למציאות היו תוכניות אחרות, מידי פעם עלו סכסוכים וקשיים ולא הבנתי איך ייתכן שעשיתי דרך כל כך משמעותית ועבודה כל כך עמוקה על המודעות שלי ועדיין יש ריבים בבית, עצבים שעולים מידי פעם, קשיים וכעסים. עלתה בי השאלה למה אני צריכה כל פעם ללמוד בדרך הקשה? למה צריך ריב או דיסהרמוניה או טעות בשביל לקבל הבנה או תובנה על עצמי ודרכה להחליט ולפעול. אי אפשר היה ללמוד את כל זה בלי כל העצבים בדרך?? 

עם הזמן קיבלתי גם את העניין הזה ולמדתי להתבונן עליו מזווית נטולת שיפוטיות. מאוחר יותר הבנתי שככה אנחנו לומדים, דרך ניגודים. אם רע לי אני מבינה מה עושה לי רע ודרך זה מתחילה לחפש את ההפך, את מה שעושה לי טוב. אם לא הייתי עוברת את גבול העומס בעבודה לא הייתי יודעת איפה הגבול שאני רוצה לשים לגבי עומס עבודה. אם לא אעשה סדנה בארגון שלא נעים לי לעבוד בו, לא אדע במדויק עם איזה ארגונים אני כן רוצה לעבוד.

החיים בניגודים ובהבדלים עוזרים לנו להבין מה כן. פעמים רבות אנחנו יודעים להגיד בדיוק מה לא- לא רוצה להיות בצבא, לא בבסיס סגור, לא בתפקיד כזה, לא באווירה לחוצה, לא במשרדי open space, לא עצמאית, לא לגור בעיר הזו, או בבית הזה וכו'. אבל מה כן?

היכולת שלנו להאיר או להגדיר מה כן, דרך הלמידה של מה לא, עוזרת לנו להשיג את מה שאנחנו באמת רוצים. זו יכולת שיש בה מספר שלבים:

1. שלב ראשון - מעבר מ"לא" ל"כן" - הגדרה מדויקת של מה אנחנו רוצים באופן חיובי ולא בשלילה. אם קשה להגדיר במדויק את הרצון כדאי להתמקד בהרגשה, במה נרצה להרגיש, במה התחושות שנרצה לחוש. עד כדי כך. כשזה ברור לעיתים המציאות שתוביל להרגשה שאותה נרצה להרגיש תהיה קצת יותר ברורה.

2. שלב שני - חיבור לרצון - גם כשהמציאות עדיין משקפת לנו מה אנחנו לא רוצים, יש להזכיר לעצמינו מה כן, במקום להתעצבן על החוסר, על הפער, על מה אין ועל ה"לא" שקיים בחיינו היום. אמרו לעצמכם תודה שאתם רואים את הפער הזה וזוכרים מה כן. התזכורת הזו תסלול את הדרך לפעולות שמקדמות את הכן.

3. שלב שלישי - פעולות או החלטות שמקרבות אותנו למה שכן אנחנו רוצים. החליטו על פעולות או מעשים (גם קטנים), שמקדמים אתכם למה שאתם כן רוצים.

בהצלחה!



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם