מנהיגות בעולם המכירות: איך חשיבה מנהיגותית מייצרת תוצאות
בעולם הארגוני של היום, תפקידי מכירה כבר אינם עוסקים רק בהצגת ערך ושכנוע. במציאות דינמית, תחרותית ומרובת שחקנים – אנשי מכירות בארגונים גדולים נדרשים לסט של יכולות מנהיגותיות המאפשרות להם להוביל תהליך, לא רק לבצע אותו.
בסדנה שהעברנו לצוותי מכירות בכירים בארגון גדול, התמקדנו בשלוש מיומנויות מפתח שמהוות גשר בין מנהיגות למכירה:
1. אחריות והשפעה – אחד החסמים המרכזיים בתהליכי מכירה הוא תבנית התגובה האוטומטית של איש המכירות – אותה נטייה לחשוב, לפעול או לפרש סיטואציות בצורה שחוזרת על עצמה. זיהוי דפוסים אלה מאפשר לאנשי מכירות לקבל אחריות על אופן ההשפעה שלהם, לזהות מתי הם מגיבים מתוך הרגל ולא מתוך בחירה, ולעבור לתודעה של הובלה במקום תגובתיות.
2. הקשבה הקשבה הקשבה
בתהליכי מכירה מורכבים, ההקשבה האפקטיבית היא לא רק למה שנאמר – אלא גם למה שלא נאמר ולמשמעות הנסתרת של הדברים. החששות, ההתלבטויות, הסתירות והאמביוולנטיות של הלקוח – מתגלים בהקשבה עמוקה, סבלנית ונטולת אג׳נדה. מנהיגות במכירה באה לידי ביטוי ביכולת להיות בנוכחות מלאה גם כשהבהירות טרם הגיעה.
3. יצירת הסכמות דרך זיהוי חווית איום - כדי ליצור שותפויות ארוכות טווח, אנשי מכירות צריכים לזהות מהם האיומים הסמויים שחווה הצד השני – בין אם ברמה המקצועית, הארגונית או האישית. עבודה עם "החוויות המאיימות" מאפשרת להפחית התנגדות, לבנות אמון וליצור הסכמות שמבוססות על הבנה עמוקה ולא על לחץ וחשש.
תגובות
הוסף רשומת תגובה