מה הקשר בין מנהיגות והגשמת חלומות?

פעם פעם כשרק התחלתי להיכנס לסדנאות מנהיגות הייתי בסדנה שבה התבקשנו המשתתפים שכולם מנהלים/מפקדים בדרג זוטר לכתוב מה החלומות והשאיפות שלנו. כתבנו על זוגיות, דירה, עבודה נחשקת וכמה נרוויח במשכורת החודשית.
כבר אז חשבתי שהתרגיל הזה מאוד אפקטיבי לכל אדם באשר הוא, לדעת לזהות מה אנחנו רוצים, להגיד/לכתוב את זה בקול רם וככה בעצם לסמן למציאות שזה הולך להתגשם. במובן הזה כולנו בעצם יכולים להיות מנהיגים של עצמנו בבואינו לגבש ולהגשים את החזון שלנו. במנהיגות העניין הזה של לתאר חזון, לנסח אותו לפרטי פרטים, לתווך אותו החוצה למונהגים ולשותפים, זאת יכולת קריטית שמביאה להשפעה ולשינוי ממשי.
העניין היותר מעניין בדבר הזה הוא לבדוק כל כמה זמן מה קורה כשהחזון לא מתממש ולשאול- למה? אולי החזון השתנה, אולי משהו בנו מעכב את מימוש החזון וכו'.
אחותי המהממת Keren Mazor כבר בילדותה, בלי סדנאות ו"קשקושי" מנהיגות פשוט הבינה את ההיגיון בלשים לה במודעות את החלום וללכת בעקבותיו.
זה נראה פשוט, ואכן זה יכול להיות כזה פשוט, רק שהנטייה של רובינו היא לסבך את החיים ולמצוא כל מיני תירוצים ולהיות בדחיינות, בדפוסים ובפחדים שכאילו משתלטים עלינו ולא מאפשרים לנו להגשים את הרצונות שלנו. אז קחו דוגמה ממנה, ועל הדרך תעבירו את זה הלאה, בדגש על הילדים שלכם, בדיוק כמו שקרן עושה.
לבלוג של קרן: http://saloona.co.il/kerenmazor/?p=51

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם