Work - Family Enrichment

ברוב החיים המקצועיים שלי, הקונפליקט המרכזי שעסקתי בו - גם ברמה האישית וגם ברמת הארגון היה קונפליקט בית-עבודה.
שנים של ניסיונות כושלים לאזן בין שעות עבודה מרובות וקשב למשימות העבודה לבין תשומת הלב שלי בבית, ורק בשנים האחרונות נחשפתי לגישה חדשה, גישה שטוענת שלא רק שלא חייב להיות קונפליקט כזה, אלא שיכולה להיות הפרייה או העשרה בין העבודה לבית ולהיפך.
הגישה שנקראת- Work - family enrichment היא גישה הוליסטית שמסתכלת על כל אזורי החיים של האדם. במקרה שלנו, של המנהיג.ה. לפיה, אם אני מנהיגה בעבודה לדוגמה, אוכל להעשיר את עולם המשפחה שלי עם כלים, תפיסות וידע שרכשתי מהעולם המקצועי. הגישה מדברת על כיוונים דו סטריים - גם חוויות שצברתי למשל בבית ועם המשפחה, יכולות לשמש אותי בתפקידי המנהיגותי בעבודה.
דוגמה מובהקת לכך היא אמירות של מפקדים ומנהלים רבים שפגשתי במעלה הדרך שטענו שהפיכתם להורים הרחיבה והעמיקה את היכולות המנהיגותיות והניהוליות שלהם ותרמה להם בתפקיד.
אולי אם נהיה עירניים ומודעים לאפשרויות ההפרייה שבין הבית לעבודה ולהיפך, סוגיית האיזון תהיה לנו מעט פחות מורכבת להתמודדות.
בתמונות אני מתעדת את שחר (ואורן כעוזר אישי) שמתמודדת למועצת התלמידים, בדרך היפה שהיא עושה לגיבוש הקמפיין שלה, בו אני משתדלת לגייס את כל יכולות פיתוח המנהיגות וההדרכה שרכשתי בעבודה על מנת לחנוך אותה כל הדרך למועצה.
הפוסט נכתב בהשראת המאמר: WHEN WORK AND FAMILY ARE ALLIES: A THEORY OF WORK-FAMILY ENRICHMENT


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם