למה כל כך חשוב לפתח מנהיגות?

למה חשוב לפתח מנהיגות? למה חשוב לפתח את הכפופים לנו?
מאמרו של פרופ' רביצקי מהחוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית שפורסם בספר "אחריו- על מנהיגות ומנהיגים" מאיר נקודה מעניינת שממחישה את ההיבט הקריטי של הלמידה וההתפתחות האישית בעולם המנהיגות. 
המאמר מתמקד בתפיסתו של הרמב"ם את המנהיגות והיא טוענת כך-
אנשים עולים (מטאפורית) בסולם אל מדרגת השלמות האישית שלהם, עולים במדרגות החכמה.
מי מהם שמגיע לפסגה הרוחנית, ייקרא לרדת בחזרה למטה - אל הציבור, אל העם, כדי ללמדו וכדי להנהיגו.
בהקשר הזה הוא מציין את משל המערה של אפלטון, לפיו המנהיג יוצא מהמערה, אך בוחר לחזור אליה בניסיון להנהיג את האחרים לצאת מהמערה (חפשו בגוגל משל המערה- https://www.youtube.com/watch?v=1jrgE7PSY38).
התוספת של הרמב"ם היא שהעשייה של המנהיג היא טבעית, היא *שופעת* במובן הזה שהמנהיג הוא כלי שמתמלא עד הסוף - בידע, בהבנות, ברוח, וכשהוא ממשיך להתמלא, נשפכת ממנו המנהיגות החוצה לקהל.
השפע הממלא אותו יוצא ממנו וזורם להשפעה על אחרים. זהו שפע "עודף" היוצא אל החברה, אל הקהילה - לא מכוח חיצון אלא מכוח גאות פנימית.
הנקודה ממחישה עד כמה חשוב שנעסוק בפיתוח שלנו, עד כמה חשוב שכמנהיגים נאפשר לכפופים לנו לעסוק בפיתוח שלהם. אחרת לא ייווצר השפע הזה שיוצר מנהיגות חיובית שמשפיעה, שבונה, ששומרת על שרשרת המנהיגות בקהילה, בארגון, במשפחה, בכל מקום.
במילים אחרות- צאו לסדנה, לאימון, למשהו שמפתח אותכם ותאפשרו לכפופים לכם את הזמן לפיתוח שלהם. זה עד כדי כך קריטי ובלי זה לא תתפתח המנהיגות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם