נטוורקינג ומנהיגות

"יש משהו מלאכותי אפילו צבוע בלדחוף את עצמי מול אחרים", כך אמר לי פעם מפקד כשניסיתי לדבר על חשיבות הנטוורקינג והממשקים עם אחרים.

נכון, אם זה בא ממקום של אינטרס בלבד, של מה אני הולכת להשיג מהצד השני אז זה מלאכותי, אולי אפילו קצת מלוכלך. אז איך עושים את זה נכון? 
קודם כל, רשת הקשרים שלנו היום היא התשתית שלנו להתפתחות.
התשתית שלנו להתפתחות היא גם התשתית של הארגון שלנו להתפתח.
ההתפתחות של הארגון שלנו היא ההתפתחות שלנו וכן הלאה...
עכשו, לפתח רשת קשרים טובה ובריאה היא עניין אסטרטגי ולא עניין של להיות בקשר טוב עם מישהו כדי שידאג לי או יעזור לי במשהו מסוים. ההבנה הרחבה של מי שרואה עצמו/ה מנהיג/ה צריכה להיות פתוחה ומזמינה לכולם, עם הבנה של שיתוף בידע, של למידה והפרייה הדדית.
אם מישהו התקשר להיעזר בכם, קודם כל תשמחו על כך! זכיתם!
אחר כך תעשו כמיטב יכולתם לעזור ורק בסוף בסוף אם תצטרכו עזרה בחזרה תשקלו ליצור קשר ולבקש.
כמו בחיים גם בארגון תעדיפו להיות בצד הנותן.
התשתית הרחבה שאתם יוצרים בשביל לעזור לאחרים יוצרת את רשת הביטחון שלכם, אך המניע אליה לא צריך להיות זה-
תתנו בשביל לתת, תעזרו בשביל לעזור וזהו.
אני מאמינה שבעולם הארגוני ובכלל, הטוב ימצא את דרכו בחזרה אליכם.
שנית, מערכת היחסים שיש למנהל/ת עם אחרים היא לא רק פרסונלית, היא מקרינה על מערכת היחסים שיש בין הארגון עליו המנהל/ת אמונ/ה לבין הארגון עליו אמון הקולגה.
למנהל/ת (או למפקד/ת) אחריות גדולה מאוד ליצור קשר בריא עם שותפים, לקוחות, עמיתים ומנהלים אחרים על מנת לאפשר זרימה בארגון, כזו שמשוחררת מחסמים.
נטוורקינג הוא לא מותרות או משהו שאפשר בלעדיו, הוא הכרח מנהיגותי שבלתי אפשרי לצמוח בלעדיו.






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם