משחק אסטרטגי

לפני משהו כמו שנה, רשמתי את הילדים לחוג שחמט דרך בית הספר, יותר נכון הכרחתי את הילדים להשתתף בחוג שחמט...כדי למלא להם את הזמ, הלפחית שעות פורטנייט ושות'.

מכיוון שהמוטיבציה שלהם לזה לא הייתה כל כך גבוהה אמרתי להם שאעלה איתם לשיעורים (זה התחיל בזום) וכך יצא שפיתחתי לעצמי התמכרות חדשה..
מעבר לעניין, הסקרנות וההתלהבות שהמשחק הזה יצר בי, ניסיתי לחשוב בחשיבה השוואתית איך אני יכולה לחבר את התחביב החדש למה שאני עושה ביומיום שלי.
כולכם צפיתם בגמביט המלכה נכון? גמביט הוא מהלך שבו אני מקריבה כלי אחד שלי תמורת כלי יותר שווה.
בעולם הניהול והמנהיגות אנחנו יכולים להשתמש בדיוק באותו עקרון וככה לנצח. לאו דווקא במובן של ניצחון בתחרות, אלא במובן של להצליח ולצאת גדולים.
למשל, מה אם אשקיע בימי למידה והתפתחות עבור העובדים שלי? נכון שבטווח הקצר הפסדתי זמן וכסף על זה, אבל בחשיבה האסטרטגית וב"לונג ראן" ניצחתי בענק!
ומה אם אשקיע בזמן חניכה ובהאצלת סמכויות ואשלם בטעויות של עובדים בדרך, טעויות שבוודאות יתרמו ללמידה שלהם? איזה רווח אדיר יהיה לזה בהמשך!
ונניח ולקוח לא היה מרוצה מהמוצר שלי? מה אם אחזיר לו את כל כספו? איזה רווח עתידי שעולה על ההפסד הנקודתי אני אקבל מזה?
תחשבו על זה.. איפה אתם בוחרים לשחק גמביט בעולם המנהיגותי שלכם?




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם