לבחור נכון


אני אוהבת להגיע לקראת סוף השבוע ולחשוב עם עצמי מה למדתי השבוע, מה התחדש לי, מה חוויתי ומה לקחתי מתוך שלל האירועים וחוויות השבוע.
לפעמים התובנות פשוט נוחתות עליי משיחה או מעבודה משותפת עם אנשים, לפעמים זה ספר או מאמר שקראתי והשבוע זכיתי לתובנה מרכזית מהרצאה.
היו כמה הרצאות מטורפות השבוע במסגרת כנס שעסק ב"לבחור נכון", אבל הפוקוס שלי היה על סיון רהב מאיר - Sivan Rahav Meir, אחת המרצות בכנס.
פשוט מהסיבה שהיה לי תפקיד ביום הזה, לוודא שסיון נכנסת לקריה ומגיעה בצורה חלקה לבמת הכנס.
למזלי הכל עבר חלק (די מפתיע בהתייחס לזה שהכניסה לקריה יכולה להיות מזעזעת..) ובערב כשכולם בבית נרדמו עיבדתי קצת עם עצמי את היום ופתאום הבנתי משהו, על עצמי, דרך סיון.
ההרצאה שלה הייתה פשוט מעולה! קצבית, עם הומור, עם מסר חד, עם סיפורים אישיים אבל עם חיבורים קולקטיביים ציבוריים וכשהיא סיימה אמרתי "ואווו היא ענקית, היא מעולה! אני אוהבת את מה שהיא מביאה ואת איך שהיא מביאה את הדברים".
כשחשבתי לעומק מה אהבתי שם, פתאום הבנתי. הבנתי שרוב המסרים שלה כאילו נלקחו או שותפו מתוך חווית הלמידה שלה מאחרים.
למשל מראיונות שערכה עם דמויות משמעותיות כמו אהוד אולמרט, מרים פרץ, נתן שרנסקי ועוד.
נראה שהיא למדה מתוך החוויה איזה משהו על עצמה או על העולם ושיתפה בזה.
היה בזה משהו צנוע, לא משהו שצועק "היי תקשיבו *זה* הרעיון שלי", אלא תחושה ש"אני התבוננתי על אנשים, הקשבתי להם באמת, הבנתי דרכם משהו ואני בוחרת להעביר לכם את מה שלמדתי דרך הפרספקטיבה שלי".
פתאום הבנתי שהפחדים שלי למשל לגבי מה אני שווה אם אני לא מביאה איזה ידע חדש לעולם - יכולים להירגע.
במשך שנים אני עסוקה בלתווך ידע, בלהעביר אותו, להנגיש אותו, להביא זווית ראיה שונה על משהו מוכר, לחבר ידע קיים לאירועים שמתרחשים ולשתף בזה ואיפשהו בתוכי אני אומרת לעצמי.. יאאלה אל תתלהבי זה לא שהבאת פה איזה משהו חדש, כל אחד יכול לדעת את זה אם הוא רק יקרא/יצפה/יתבונן/יפגש עם וכו'..
אבל בהרצאה של סיון ראיתי כמה ערך זה מביא, כמה זה חדש אפילו שזה אולי מוכר. כמה זה מרענן, כמה זה חשוב לקבל את התזכורת או את ההעמקה למשהו שאולי כבר נחשפנו אליו.
ובעיקר כמה זה מחבר וכמה זה משפיע גם אם כביכול זה לא רעיון שהוא פטנט שרשום על שמינו, אלא עוד זוית או חיבור אישי למשהו מוכר, לאדם אחר, לידע קיים.
ואולי בעצם זה החידוש שכל אחד מאיתנו יכול להביא והוא ייחודי כי הרי הזוית שסיון בחרה להציג מהמפגש שלה עם האנשים, היא ייחודית לה, כמו שהמפגש שלי עם אנשים או עם ידע קיים מוליד תובנות חדשות עבורי (ובתקווה גם עבור אחרים)
ממש כמו הפוסט הזה..




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מנהיגות מעוררת השראה - כוכב להתפתחות אישית

מייקל ג'ורדן - מנהיגות אותנטית

היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם